lørdag 5. desember 2009

Hundens 12 bud.

Mitt liv varer bare 10-15 år. Enhver adskillelse fra deg betyr stor sorg.

Gi meg tid til å forstå hva du forlanger av meg. Gi meg litt ros når jeg gjør som du sier.

Gjør meg tillitsfull - det er hele mitt liv.

Vær ikke sint på meg lenge av gangen. Lukk meg ikke inne som straff!

Du har ditt arbeide, dine fornøyelser, dine venner - jeg har bare deg.

Tal med meg - selv om jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg når din tale gjelder meg.

Når du blir irritert på meg fordi du har det travelt, så tenk på at jeg kanskje har vondt i magen, kanskje lå jeg for lenge i solen. Kanskje jeg bare er trøtt og lei av den grunn.

Før du slår meg, så tenk på at mine kjever med letthet kan knuse din hånd, men jeg gjør ikke bruk av min makt.

Om du tar meg med på utstilling, vær like glad i meg uansett hva dommeren sier. Kanskje liker han ikke deg heller, men for meg er du den beste på jord.

Vær alltid hos meg når jeg har det vondt. Alt blir lettere for meg fordi jeg har deg.

Ta deg alltid av meg når jeg blir gammel. Hjelp meg å finne hvile når livet ikke lenger gir meg glede.

Vit at jeg aldri glemmer hvordan du er mot meg!

Ingen kommentarer: